Spotkanie szkoleniowe odbyło się 18 czerwca w Olsztynie. Organizatorami konferencji pt. „Współczesne wyzwania rynku pracy - zatrudnianie cudzoziemców” byli przedstawiciele Wydziału Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie.
Podczas spotkania nie zabrakło instytucji rynku pracy, z którymi Straż Graniczna na co dzień współpracuje prowadząc kontrolę legalności zatrudnienia.
W przedsięwzięciu wzięło udział blisko 110 osób. Właściciele firm oraz osoby delegowane przez pracodawców, reprezentowali branże: budowlane, rolnicze, gastronomiczne, transportowe, zakłady produkcyjne, a także agencje pośrednictwa pracy.
Głównym tematem spotkania były praktyczne aspekty zatrudniania cudzoziemców na podstawie obowiązujących przepisów. Zaproszonym gościom przybliżono procedurę oraz formalności jakich należy dopełnić, by legalnie zatrudniać cudzoziemców na terenie Warmii i Mazur. Uczestnicy spotkania brali aktywny udział w przedsięwzięciu. Prelegenci w trakcie swoich wystąpień odpowiadali na liczne pytania.
Funkcjonariusz z Wydziału ds. Cudzoziemców omówił problematykę dotyczącą dokumentów uprawniających cudzoziemców do pobytu na terytorium RP oraz zatrudnienia obcokrajowców w Polsce.