W minionym tygodniu w Warmińsko-Mazurskim Urzędzie Wojewódzkim w Olsztynie odbyło się przedsięwzięcie szkoleniowe adresowane do osób i podmiotów, które zatrudniają, bądź zamierzają zatrudnić cudzoziemców na terytorium RP. Warsztaty zorganizowane zostały na wniosek Warmińsko-Mazurskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Na spotkanie przybyło około 50 przedsiębiorców.
Uczestnikami, oprócz funkcjonariuszy Straży Granicznej, byli przedstawiciele olsztyńskich urzędów: Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego, Miejskiego Urzędu Pracy oraz Okręgowego Inspektoratu Pracy.
Głównym tematem spotkania były praktyczne aspekty zatrudniania cudzoziemców na podstawie obowiązujących przepisów. Prelegenci przybliżyli tematykę rejestracji oświadczeń i zezwoleń na pracę. Omówili procedurę legalności pobytu i zatrudnienia cudzoziemców na terytorium RP. Przypomnieli pracodawcom o obowiązkach, jakie spoczywają na nich, w związku z zatrudnianiem cudzoziemców w swoich firmach.