Kontakt:
adres korespondencyjny |
WARMIŃSKO-MAZURSKI ODDZIAŁ STRAŻY GRANICZNEJ ul. Gen. W. Sikorskiego 78 11-400 KĘTRZYN |
telefony: |
+48 89 750-30-73 +48 89 750-31-64 +48 89 750 35 08 +48 89 750 32 59 +48 89 750-30-67 +48 89 750-35-89 |
fax: |
+48 89 750-37-01 +48 89 750-37-11 |
e-mail: |
ePUAP: |
adres strony internetowej http://epuap.gov.pl |
Skargi i wnioski:
Komendant Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Straży Granicznej przyjmuje w każdą środę w godzinach 9.00-11.00. W pozostałe dni, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy z upoważnienia Komendanta W-MOSG skargi i wnioski przyjmą pracownicy i funkcjonariusze Wydziału Kontroli w poniedziałek w godzinach 7.30-17.00, a w pozostałe dni tygodnia w godzinach 7.30-15.30.
Komendanci Placówek Straży Granicznej Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Straży Granicznej-adresy korespondencyjne umieszczone w zakładce: PLACÓWKI W-MOSG:Dane teleadresowe.
Tryb rozpatrywania skarg i wniosków
- Skargi i wnioski rozpatrywane są na podstawie ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity - Dz. U. z 2000 roku nr 98 poz. 1071 z późn. zm), Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 08 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. nr 5 poz. 46)
- Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw
- Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności
- Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu
- Organ właściwy do załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca. Odpowiednio stosuje się termin załatwienia wniosku.
UWAGA: Zgodnie z art. 8 ust. 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. nr 5 poz. 46) skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Skargi na działalność Straży Granicznej można także składać bezpośrednio do:
Rzecznik Praw Obywatelskich |
Aleje Solidarności 77 00-090 WARSZAWA |
przyjęcia interesantów: |
Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich |
telefon: |
centrala: +48 22 551-77-00 infolinia obywatelska 800 676 676 |
linki: |
strona główna RPO http://www.rpo.gov.pl/ formularz elektroniczny http://www.rpo.gov.pl/wniosek/ |
Pełnomocnik Terenowy w Gdańsku (dla woj. zachodniopomorskiego, pomorskiego, warmińsko-mazurskiego) |
ul. Chmielna 54/57 80-748 GDAŃSK |
telefon, fax: |
sekretariat: +48 58 76 47 302 fax: +48 58 76 47 303 |
przyjęcia interesantów: |
poniedziałek w godz. 10.00-17.00 wtorek, środa, czwartek w godz. 9.00-15.00 |
Pełnomocnik Terenowy w Katowicach (dla woj. śląskiego, małopolskiego, świętokrzyskiego) |
ul. Jagiellońska 25, pokój 122 |
telefon, fax: |
sekretariat: +48 32 72 86 800 fax: +48 32 72 86 823 |
przyjęcia interesantów: |
poniedziałek, środa, piątek w godz. 9.00-15.00 wtorek w godz. 10.00-17.00 |
Pełnomocnik Terenowy we Wrocławiu (dla woj. dolnośląskiego, lubuskiego, opolskiego) |
ul. Wierzbowa 5 50-056 WROCŁAW |
telefon, fax: |
sekretariat: +48 71 34 69 115 fax: +48 71 34 34 325 |
przyjęcia interesantów: |
poniedziałek, wtorek, czwartek w godz. 9.00-15.00 środa w godz. 10.00-17.00 |
Petycje:
Adres do korespondencji w sprawach petycji:
Warmińsko - Mazurski Oddział Straży Granicznej ul. Gen. W. Sikorskiego 78, 11-400 Kętrzyn
ePUAP: adres strony internetowej http://epuap.gov.pl
Komendanci Placówek Straży Granicznej Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Straży Granicznej:
adresy korespondencyjne:
adresy korespondencyjne umieszczone w zakładce:Placówki WMOSG: Dane teleadresowe
e:PUAP: adres strony internetowej http://epuap.gov.pl
Tryb rozpatrywania petycji
- Petycje rozpatrywane są na podstawie ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz. U. nr 1195)
- Przedmiotem petycji może być żądanie, w szczególności, zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji
- Petycje składa się w formie pisemnej albo za pomocą środków komunikacji elektronicznej
- Petycja powinna być rozpatrzona bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 3 miesięcy od dnia jej złożenia.
UWAGA: Zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz. U. nr 1195), petycję, która nie zawiera oznaczenia podmiotu wnoszącego i wskazania miejsca zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego petycję oraz adresu do korespondencji, pozostawia się bez rozpatrzenia.